Close

+387 63 751 107 bozidar.mihajlovic@letsdoit.ba

Obmana reklamne industrije
by

Obmana reklamne industrije

Mi nikad nismo zadovoljni onim što imamo. Uvijek želimo više. Mediji su nas ubijedili da je smisao života skupiti što više materijalnog bogatstva i stvari. Mi naporno radimo da bismo mogli da kupujemo stvari koje će nas učiniti sretnim i zato što vjerujemo da su te stvari ključ sreće u životu, mi smo ludački privreženi stvarima. Sve ovo je jedna ogromna laž i obmana iza koje stoji propagandna industrija čiji je jedini cilj profit. Da bismo ti i ja i milijarde ljudi na svijetu povjerovali u ovu laž, propagandna industrija godišnje troši više od 480 milijardi dolara na reklame. Ove skupe manipulativne reklame nas bombarduju na svakom koraku i imaju cilj da u nama stvore čežnju za stvarima. 670913_mastovite-reklame-foto-imgur-6_ff_1443198059_675x0Ono što je đavolsko u reklamama je obećanje da će nam materijalne stvari donijeti sreću i ispunjenost. Reklameri obećavaju da će njihovi proizvodi zadovoljiti naše najdublje potrebe i unutrašnje čežnje za ljubavlju, prihvatanjem, sigurnošću i seksualnim ispunjenjem. Najnoviji dezodorans će nam donijeti prijateljstvo i prihvatanje. Najnovija pasta za zube će nas učiniti neodoljivim. Tvoj život je dosadan i nepodnošljiv bez novog mobilnog telefona. Kad niko ne bi pridavao pažnju ovim reklamama one bi bile bezopasne. Ali istina je da reklame vrše snažan uticaj na naš život. One oblikuju vrijednosti po kojima ti i ja i naša djeca živimo. Statistike pokazuju da djeca u prosjeku gledaju 2,8 sati televizijskog programa dnevno a da odrasli gledaju prosječno 4 sata dnevno. To znači da ćete u toku godinu dana pogledati 30 769 reklama, a to znači da će u periodu od 65 godina, prosječna osoba pogledati više od 2 miliona reklama i da će im ta aktivnost uzeti 2 godine njihovog života. Pod uticajem reklama mi kupujemo stvari koje ne želimo da bismo impresionirali ljude koje ne volimo. Mi se stidimo ako nosimo odjeću od prošle godine iako uopšte nije pohabana. Mediji su nas ubijedili da biti u koraku sa modom znači biti u koraku sa realnošću. Vrijeme je da se probudimo i da shvatimo da prilagođavanje bolesnom društvu znači biti bolestan. Ova psihoza je ukorijenjena čak i u našoj mitologiji. Moderni heroj je siromašni dječak koji iznenada postaje bogat, a ne bogati dječak koji dobrovoljno postaje siromašan. Mi lakomstvo nazivamo ambicioznošću, sebično gomilanje bogatstva nazivamo ekonomičnošću, pohlepu nazivamo marljivošću. Ljude definišemo prema onome što imaju i koliko zarađuju. Kako izaći iz začaranog kruga pohlepe, materijalizma i potrošačkog mentaliteta? Nastaviće se…

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *